نتیجه‌ای یافت نشد
وایکینگ ها و چرم،  داستانی بر اساس حقیقت

وایکینگ ها و چرم، داستانی بر اساس حقیقت

این گونه به نظر می رسد که چرم هیچگاه از طی کردن پله های ترقی یکی پس از دیگری خسته نمی شود و حتی قرون تاریک نمی توانند مانع اوج گیری آن شوند.

 

وایکینگ ها و چرم،

 

تاریخچه چرم در قرون تاریک (500 CE - 800 CE)

روم باستان – پانتئون

در عصر تاریکی پیشرفت هایی در صنایع چرمی مشاهده شد. چرم برای اهداف بیشتری مورد استفاده قرار می گرفت و مهارت های مورد استفاده برای کار با آن حتی ظریف تر می شد. کفش ها از نظر طراحی بسته تر شده و از چند تکه چرم ساخته می شدند (کفی را به بالا وصل می کردند). پیش از این، بسیاری از طرح های کفش یک تکه چرم بود که در اطراف پا با بندهای چرمی پوشانده شده بود.

کیف ها و بندهای اندازه های مختلف هنوز بسیار رایج بودند. در طول این مدت ما شروع به دیدن چرم می کنیم که برای پشت صندلی ها استفاده می شود. معمولاً با یک ماده نرم در پشت آن، سطحی با دوام و راحت برای استراحت فراهم می کرد.

بنابراین در حالی که پیشرفت فکری گسترده ای وجود نداشت، همانطور که بعداً در دوران رنسانس خواهیم دید، تاریخچه چرم و صنایع چرمی هنوز در این دوران بسیار در حال تکامل بود.

شاید شما هم یکی از کسانی باشید که فکر میکند وایکینگ ها به دنیای قصه ها تعلق دارند. کاراکتر ها و تمدنی تخیلی که زاده دنیای پرفراز و نشیب کتاب و یا دنیای رنگارنگ فیلم و سریال هستند. اما باید بگویم که وایکینگ ها تمدنی کاملا واقعی و صد البته جذاب هستند که قرن ها پیش ساکن این کره خاکی بوده اند. لازم به ذکر است که این تمدن خاص رابطه بسیار خوبی با چرم داشتند.

 

تاریخچه چرم در عصر وایکینگ (800 CE - 1000 CE)

 

صنعتگر وایکینگ

 وایکینگ ها به طور گسترده از چرم استفاده می کردند. اگرچه به اندازه پشم برای لباس رایج نبود، اما همچنان در کفش و لوازم جانبی مورد استفاده قرار می گرفت. سبک کفش بسیار متنوع است و تناسب، ظاهر و سطوح مختلف حفاظتی را ارائه می دهد. بوت و نیم بوت نیز محبوب بودند. بندهای چرمی دور کفش می پیچند و به محکم شدن آنها در محل کمک می کند.

از چرم برای ساختن کلاه برای محافظت از سر و گرم نگه داشتن در دمای سردتر استفاده می شد. کمربند چرم ها و کیف ها اقلام متداولی بودند که از چرم نیز ساخته می شدند. از کیسه ها می توان برای حمل وسایل شخصی و هر چیزی که برای یک روز معمولی لازم بود استفاده کرد. همانطور که در تمدن های دیگر می بینیم، چرم نیز در مصارف نظامی و حفاظتی جایگاه مشترکی دارد.

وایکینگ ها از چرم برای ساخت سپر، غلاف شمشیر، روکش چاقو، بند، تسمه، کلاه ایمنی، زین و پوشاک استفاده می کردند. اینها مقداری از ابزار رزمی سربازان را فراهم می کردند. کالاهای چرمی برای همه سربازان در دسترس نبود، اگرچه برای کسانی که وسایل دستیابی به آن را داشتند، مزایای مشخص و زیادی بیشتر از پوشش استاندارد پارچه ای وجود داشت.

 

تاریخچه چرم در قرون وسطی (1000 CE - 1300 CE)

قلعه اسکاتلندی

صنایع دستی و محبوبیت چرم در قرون وسطی به رشد خود ادامه داد. در اینجا، ما تمرینات بیشتری را در مورد کار چرم تکامل یافته، مانند ابزار، حکاکی، رنگرزی و نقاشی مشاهده می کنیم. ما تکه دوزی را می بینیم، جایی که اقلام به دلایل کاربردی و تزئینی به چرم وصل می شوند. تقریباً در همان زمان پیشرفت هایی در زمینه دوختن وسایل و نخ وجود دارد.

به عنوان مثال، استفاده از موهای گراز به عنوان سوزن. آنها ضخیم، انعطاف پذیر و قوی هستند و به آنها اجازه می دهد تا از مواد چرمی عبور کرده و نخ را به همراه خود بکشید. تاریخچه چرم در قرن 11 فقط به چرم محدود نمی شود. در زمینه نخ ها و انواع مورد استفاده پیشرفت هایی را شاهد هستیم  و ابزارهای فلزی مخصوص چرم محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

این موارد شامل علامت گذاری و ایجاد سوراخ در مواد است. علاوه بر این، در قرون وسطی شاهد پیشرفت هایی  از نظر بصری هستیم که مربوط به چرم است. این طرح کفش کراکوف است. این کفش دارای انتهای بسیار کشیده و اغلب خمیده با نوک تیز است. در حالی که برخی ممکن است تصور کنند ظاهری عجیب و غریب یا حتی شوخ طبع دارد.

در آن زمان آنها وظیفه اجتماعی بسیار مهمی را بر عهده داشتند. هرچه انگشت پا بلندتر و خمیده تر باشد، فرد در طبقه اجتماعی بالاتر است. برای خانواده سلطنتی، برخی انگشتان پا چندین فوت طول داشتند! این مقدار زیادی چرم برای کفش است. همچنین در این مدت، اصناف تجاری چرم در حال شکل گیری بودند.

صنایع چرمی نیاز به دانش کافی برای دباغی کردن، پردازش، رنگ آمیزی و کار با چرم داشتند. همچنین برای کار با آن به ابزارهای تخصصی نیاز بود. تمام این مراحل و اقدامات منجر به پیشرفت مفیدی در داستان تکامل چرم شد. اول، به توسعه ابزاری برای انتقال دانش به نسلهای آینده کمک کرد. همچنین، از این دانش و معیشت صنعتگران چرم محافظت می کرد.

 

برخی از خدمات چرم کاکتوس

کیف چرم زنانه

کفش کالج چرم

 کفش چرم زنانه

۱۴۰۰/۷/۲۰ ۹:۴۹
ثبت نظر

مقالات مرتبط

با ساختن حساب کاربری در زمان خرید صرفه‌جویی کنید

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

کد وارد شده در پیامک بازیابی را اینجا وارد کنید

تومان
تخفیف شما : تومان

تومان

رنگ
سایز