• منو
  • فروشگاه چرم کاکتوس

نحوه انتخاب کفش راحتی

نحوه انتخاب کفش راحتی نحوه انتخاب کفش راحتی

 چگونه کفش راحتی انتخاب کنیم؟

 

به دنبال کفش هایی باشید که دارای طرح هایی برای راحتی باشند. برخی از کفش ها به خاطر استایل خود از راحتی چشم پوشی می کنند. اگرچه این مدل کفش ها ممکن است برای پوشیدن گاه به گاه مناسب باشد، اما هنگام جستجوی یک کفش راحتی باید به دنبال ویژگی‌هایی باشید.

 

 

  ویژگی کفش راحتی عبارتند از:

 

- گودی آشیل. گودی که در پشت کفش دیده می شود، جایی که کفش با تاندون آشیل برخورد می کند. این گودی به کاهش اصطکاک نزدیک پاشنه کمک می کند و از ایجاد تاول و آسیب پوست در پاشنه پا جلوگیری می کند.

- زیره کفش زیره کفش "کف" کفش راحتی است و به جذب ضربه و به کنترل حرکت پا کمک می کند. کفشی را انتخاب کنید که دارای زیره ی مناسب پای شما باشد.

- محفظه پنجه مناسب محفظه پنجه قسمتی از کفش راحتی است که انگشتان پا را در خود جای می دهد. پوشیدن کفشی که دارای محفظه پنجه بسیار کوچک برای پاهای شما باشد، می تواند منجر به پینه پا و زخم های دیگر شود.

 

 

کفشی را انتخاب کنید که انعطاف پذیر باشد. انعطاف پذیری یکی از ملاحظات مهم برای راحتی است و به ویژه در کفش پیاده روی و کفش طبی بسیار مهم است. کفش‌ اسپرت سفت‌تر هستند، زیرا باید وزن و نیروی دویدن را تحمل کنند. با برداشتن کفش و خم کردن انگشت پا به سمت بالا، انعطاف پذیری کفش را آزمایش کنید. کفش باید زیر پا خم شود. چرخاندن کفش راحتی و کفش کتونی نیز راه خوبی برای تست انعطاف پذیری است. هنگام چرخاندن کفش، باید مقداری مقاومت به جهت استحکام وجود داشته باشد.

 

 

یک کفش سبک انتخاب کنید. کفش‌های سنگین موقع راه رفتن به پا فشار می آورند و معمولاً از مواد راحت‌تری ساخته می‌شوند. کفش‌های سنگین‌تر انعطاف‌پذیری کمتری دارند که می‌تواند گام طبیعی شما را دچارمشکل می کند. کفش های ساخته شده از مواد سبک وزن مخصوصاً برای پیاده روی یا برای پوشیدن در هوای گرم و خشک مفید هستند. چنین موادی به پای شما اجازه می دهد تا در چنین آب و هوایی راحت تر نفس بکشد.

 

 

 انتخاب کفش مجلسی مناسب و راحت

 

یک کفش مجلسی با پاشنه کوچک و پهن انتخاب کنید. پهن بودن پاشنه پا و کوتاه بودن پاشنه بیشترین پشتیبانی را برای مچ پا و پاشنه پا ایجاد می کند. این امر به ویژه برای صندل زنانه یا کفش مجلسی مهم است. کفش مجلسی با ارتفاع بیش از 5 سانتی متر خطر پیچ خوردگی مچ پا را افزایش می دهد. هر چه شیب کفش مجلسی یا صندل زنانه تیزتر باشد، فشار بیشتری بر روی پا وارد می‌کند.

 

 

لژ مناسب برای کفش راحتی انتخاب کنید. نوع لژ بسته به نوع کفش متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، یک کفش دویدن و کفش اسپرت یا کفش اداری دارای لژ بیشتری روی پاشنه است، در حالی که یک کفش پیاده روی لژ بیشتری روی پنجه پا دارد. مطمئن شوید کفشی را که می‌خرید برای چه فعالیتی طراحی شده است.

کفش را روی یک سطح سخت و همچنین روی سطح نرم امتحان کنید. سطح راحتی بالش ممکن است هنگام راه رفتن روی سطح سخت‌تر متفاوت باشد. این فرصت خوبی است تا مطمئن شوید که جعبه پنجه فضای کافی برای انگشتان پا دارد.

 

 

بررسی شکل پای شما

 

پاهای خود را اندازه بگیرید. اندازه گیری سایز پای شما اولین قدم برای به دست آوردن راحت ترین کفش است. بسیاری از افراد پاهایی با دو اندازه متفاوت دارند. در این مورد، سایز مناسبی برای پای بزرگتر خود بپوشید. بهتر است پای خود را در پایان عصر اندازه بگیرید. آن وقت است که پاهای شما بیشتر از همه متورم می شود.

اگر کفش‌هایی را انتخاب می‌کنید که در پایان روز به راحتی به پای شما می‌آیند، در طول روز نیز راحت خواهند بود. هر چند سال یکبار پاهای خود را اندازه بگیرید! با گذشت سالها شکل پاهای شما تغییر می کند.

 

 

نوع قوس کف پای خود را مشخص کنید. اکثر پاها بر اساس شکل قوس کف پا در یکی از سه دسته قرار می گیرند. کفش هایی را انتخاب کنید که با شکل قوس پای شما مطابقت داشته باشد تا راحت ترین تناسب را داشته باشید.

برای پاهای معمولی، کف میانی سفت انتخاب کنید. پاهای دارای قوس خنثی نه بیش از حد قوس دارند و نه زیر قوس. کسانی که قوس های خنثی دارند معمولاً می توانند کفش های دلخواه خود را بپوشند، زیرا نیازی به جبران کمبودهای مربوط به قوس ها نیست.

کفش‌هایی با کفی محکم و پایداری متوسط ​​در پشت پا، انتخاب‌های همه جانبه قوی برای راحتی و طول عمر هستند، زیرا به حفظ گام طبیعی پا کمک می‌کنند. یک کفش صاف برای پاهای کم قوس یا صاف انتخاب کنید. قوس کم باعث استرس عضلانی و مشکلات مفصلی برای پا و ساق پا می شود.

در نتیجه، کفشی با انتهای صاف (شکل کلی کفش) و کنترل حرکت قوی پیدا کنید تا به تثبیت گام شما کمک کند. علاوه بر این، به دنبال کفش هایی با کفی های برآمده یا تکیه گاه هایی باشید که مقداری از فشار اضافی وارد شده بر روی پاها را که معمولاً قوس آن قرار دارد، کاهش دهد.

کفش هایی با قوس کلی برای پاهای با قوس بلند پیدا کنید. قوس‌های بلند می‌توانند باعث فشار روی مفاصل و ماهیچه‌ها و درد کلی پا (مخصوصاً در پاشنه‌ها) شوند، زیرا ضربه را به خوبی جذب نمی‌کنند. به دنبال کفش‌هایی باشید که دارای قوس‌ هستند تا برخی از ضربه‌هایی را که پای شما در طول گام‌هایتان تجربه می‌کند، کاهش دهد.

قبل از خرید به جزئیات کفش که علاقه مند به خرید آن هستید نگاه کنید. جزئیات محصول را می توان روی جعبه کفش یا نزدیک جایی که کفش نمایش داده می شود پیدا کرد و بسیاری از جزئیات لازم برای انتخاب کفش مناسب برای پای شما را فهرست می کند، ...مانند نوع زیره میانی، ساپورت قوس و موارد دیگر..

 

ورود یا ثبت نام

با ساختن حساب کاربری در زمان خرید صرفه‌جویی کنید

برای بازیابی رمز عبور، شماره موبایل خود را وارد کنید

کد وارد شده در پیامک بازیابی را اینجا وارد کنید

تومان
تخفیف شما : تومان

تومان

رنگ
سایز

گفتگو را شروع کنید

پشتیبان آنلاین
سلام!
چطور می تونم کمک تون کنم؟