نتیجه‌ای یافت نشد
استایل مینیمال چیست و چگونه یک استایل شیک و ساده ست کنیم؟

استایل مینیمال چیست و چگونه یک استایل شیک و ساده ست کنیم؟

استایل مینیمال از جمله سبک‌های مد و فشن است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و شما می‌توانید آثار این سبک را در هر بعدی از زندگی مشاهده کنید.

مینیمالیسم که با نام‌هایی از جمله کمینه‌گرایی، ساده‌گرایی و هنر کمینه نیز شناخته می‌شود بر پایه‌ی سادگی و حداقلی در هر چیزی بنا شده است و این در ابعاد مختلف هنر از جمله موسیقی، ادبیات، هنرهای تجسمی و... و مد و فشن نیز مشهود و تاثیرگزار است. در این مقاله از سایت چرم به کاکتوس به بررسی استایل مینیمال و پاسخدهی به سوالات مختلف در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

استایل مینیمال چیست؟

مهمترین شاخصه در استایل مینیمال، حذف تجملات و زرق و برق و برجسته‌سازی اصول و توجه به آن‌ها در استایل است که می‌تواند شامل کیفیت پارچه، رنگ و برش و دوخت لباس باشد.

در اصول مد مینیمالیستی تجملات و مصرف‌گرایی جایی ندارد و لازم است نسبت به حذف لوازم و وسایل اضافی اقدام کرد و صرفا از چیزهایی که باارزش هستند و معنابخش زندگی هستند استفاده شود. پس برای داشتن استایل مینیمال کافیست که شما حداقل‌ها را در کمد لباس خود داشته باشید که به شما حس خوبی داده و شادی‌آفرین هستند.

البته این به معنی شلختگی و پوشیدن هر لباسی نیست بلکه با رعایت اصول مینیمالیستی در نهایت یک استایل ساده اما زیبا و شیک خواهید داشت که مورد تایید هرکسی خواهد بود. همچنین در صورت دلخواه می‌توانید از سبک‌هایی که توسط برندهای مختلف ارائه می‌شود پیروی کنید و بدین صورت مسیر فکری خود را مشخص کنید.

 

استایل مینیمال چیست

 

پیشینه‌ی سبک مینیمال در دنیای مد و فشن

ریشه مینیمالیسم به سنت‌گرایی ژاپن و مکتبی شکل گرفته در چین اما گسترش یافته در ژاپن به نام ذن(Zen) باز می‌گردد. آن‌ها معتقد هستند که نباید به دنبال اثبات و تحلیل بود و زندگی را همان‌گونه که هست پذیرفت. با توجه به این امر ما شاهد ساده‌زیستی ژاپنی‌ها و زندگی پیوند خورده با طبیعت آن‌ها هستیم.

اما گسترش مد مینیمالیسم به دهه 1960 بازمی‌گردد که هنرمندانی مانند اگنس مارتین و دونالد راه را برای ورود مینیمالیسم به هنر و معماری، طراحی و در نهایت مد و فشن هموار ساختند.

مد مینیمالیستی در دهه 80 تحت تأثیر ایده طراحان ژاپنی یوهی یاماموتو و ری کاواکوبو در جهان گسترش یافت که با ظاهری کاملا مشکی حمایت می‌شد. دنیای مد و فشن پس از طی مسیرهای مختلف در دهه 90 جای خود را به سبک جدید بر پایه سادگی خطوط و تناسب هندسی و برش‌های ساده داد و از آن زمان به بعد سبک مینیمال جایگاه خود را در دنیای مد و فشن حفظ کرده است.

 

استایل مینیمال در ایران

بر اساس گفته بسیاری از کارشناسان ورود مد و فشن به ایران به زمان قاجار باز می‌گردد. درست زمانی‌که ناصرالدین شاه و اطرافیان او تمایل زیادی برای سفر به کشورهای خارجی داشتند. اما استایل مینیمال چندین سال بعد در ایران پدیدار شد و راه خود را در حوزه پوشاک ایران باز کرد.

گسترش اینترنت و فضای مجازی سبب شد تا امروزه بیش از هر زمان دیگری شاهد تاثیر مینیمالیسم در حوزه‌های مختلف زندگی از معماری و موسیقی تا سینما و مد و فشن ایران باشیم. برای درک بهتر این موضوع کافیست به مزون‌های مختلف سری بزنید یا در خیابان به استایل افرادی گذری نگاهی بیاندازید.

 

پیشینه‌ی سبک مینیمال در دنیای مد و فشن

 

قوانین و اصول کلی استایل مینیمال

برای داشتن هر استایلی کافیست شناختی نسبی از آن داشته و با قواعد آن آشنا باشید. استایل مینیمال نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر به استایل مینیمال علاقه دارید و به‌دنبال تغییر سبک لباس خود هستید بهتر است قوانین و اصول کلی استایل مینیمال را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

در انتخاب آیتم‌های استایل به نوع پارچه و دوخت دقت کنید

اولین نکته در استایل مینیمال، انتخاب لباس‌های راحت و مناسب است که حس خوبی به شما بدهد. از انتخاب لباس‌های تنگ و نامناسب که دوخت غیراصولی دارند خودداری کنید. در این سبک بهتر است کمتر از پارچه‌های نازک استفاده شود و پارچه‌هایی مانند کتان، جین، پشم، چرم و ابریشم دوپیونی و کش‌بافت انتخاب مناسبی هستند.

با توجه به این‌که یکی از اهداف سبک مینیمالیست حذف مصرف‌گرایی و و در نتیجه آن حفظ محیط زیست نیز است، پس بهتر است از پوشاک بسیار باکیفیت با بافت طبیعی مانند کفش چرم زنانه که ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند استفاده کنید.

دوخت لباس باید تمیز و مرتب بوده و مطابق فرم بدنی شما باشد. بنابرین از پوشیدن لباس‌های تنگ یا اور سایز و خیلی بزرگ‌ خودداری کنید.

 

قوانین و اصول کلی استایل مینیمال

 

به الگوی برش و طرح پارچه‌ها دقت کنید

بهترین طرح پارچه در استایل مینیمال ساده‌ترین آن است. سعی کنید طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که فرم بدنی شما مشخص کننده طرح پارچه خواهد بود. بدین صورت که افراد چاق بهتر است از طرح‌های راه راه استفاده کنند و افراد لاغر از پارچه‌های ساده و بدون طرح یا طرح‌های دایره یا شطرنجی را خریداری نمایند.

خطوط و الگوی برش ساده و منظم در این استایل باید رعایت شود و نباید از الگوهای پیچیده استفاده کرد.

 

پالت رنگی استایل‌تان را بر طبق اصول مینیمالیسم انتخاب کنید

رنگ‌های خنثی مناسب‌ترین رنگ در استایل مینیمال هستند. در استایل مینیمال فقط به یک یا چند رنگ محدود اکتفا نکنید بلکه می‌توانید چندین رنگ مختلف داشته باشید که مکمل هم هستند تا بتوانید آن‌ها را با هم ست کنید. بدین ترتیب شما لباس‌هایی با طیف رنگی وسیع دارید که می‌توانید مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

پالت رنگی استایل شما بهتر است متشکل از رنگ‌هایی باشد که با رنگ پوست شما تناسب دارند. رنگ‌های جیغ در این سبک استفاده‌ چندانی ندارند.

 

پالت رنگی استایل‌تان را بر طبق اصول مینیمالیسم انتخاب کنید

 

تناسب لباس با بدن در استایل مینیمال اهمیت دارد

هر لباسی که انتخاب می‌کنید باید تنخور خوبی داشته باشد و با فرم بدنی و هیکل شما تناسب داشته باشد. مهمترین رکن در استایل مینیمالیست راحتی جسم و روح شما است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

با شناسایی نیازهایتان یک کمد لباس مینیمال داشته باشید

قبل از انتخاب لباس برای چیدمان کمد با استایل مینیمال بهتر است به نیازهای خود توجه کنید. قبل از هر چیزی به فصلی که در آن هستید توجه کنید. لباس‌ها را با توجه به موقعیت شغلی و بیشترین استفاده روزمره خود انتخاب کنید. نیاز شما در اصل تعیین کننده نوع لباس‌هایتان خواهد بود.

 

استایل مینیمال دخترانه و زنانه

در استایل مینیمال دخترانه و زنانه از رنگ‌های خنثی استفاده کنید که مشکی و سفید گزینه مناسبی هستند. وجود لباس‌هایی مانند کراپ، تاپ، تی‌شرت و شومیز در کمد شما لازم و ضروری است و نقش آن‌ها را در زیبایی استایل خود دست کم نگیرید.

برای تکمیل استایل مینیمال خود در روزهای سرد سال می‌توانید از کت چرمی یا پشمی، ترنچ کت، پافر و پالتو با برش الگو و دوخت ساده و منظم استفاده کنید.

برای شلوار بهتر است از شلوارهای پارچه‌ای کتان یا جین راسته و مام فیت استفاده کنید که اگر به دامن علاقه دارید می‌توانید از آن نیز استفاده کنید. دامن و کت جنس کبریتی نیز گزینه خوبی خواهد بود.

اگر از کلاه یا شال برای پوشش سر خود استفاده می‌کنید، طر‌ح‌های ساده را در اولویت انتخاب خود قرار دهید و رنگ آن نیز باید با لباس‌های شما متناسب باشد.

کفش‌های اسپرت، کتونی و صندل با طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی بپوشید. بهترین کفش کفشی است که جنس مرغوب و باکیفیت داشته، بادوام است و برای پای شما مناسب است که کفش چرم زنانه مناسب‌ترین گزینه است. کفش خود را مناسب فصل انتخاب کنید و بهتر است تزئینات اضافی نداشته باشد.

 

استایل مینیمال دخترانه و زنانه

 

اکسسوری های مینیمال زنانه

اکسسوری در هر استایلی نقش تکمیل کننده را دارد که این امر در استایل مینیمال نیز غیر قابل انکار است.

اگر به اکسسوری علاقه دارید بهتر است در استایل مینیمال از ساده‌ترین انواع اکسسوری‌ها استفاده کنید. گوشواره، گردنبند، دستبند یا انگشتر خود را در ساده‌ترین طرح و مدل و رنگ انتخاب کنید. در صورت تمایل می‌توانید از جنس طلا، نقره یا استیل اصل استفاده کنید.

کیف شما مهمترین اکسسوری است پس بهتر است کیفی با طرح ساده و رنگ خنثی استفاده کنید. مدل و اندازه آن باید متناسب استایل و فرم بدنی شما باشد که می‌توانید از مدل‌های ترند اما با طرح و رنگ ساده و خنثی استفاده نمایید. پیشنهاد می‌شود از کیف‌های باکیفیت با جنس عالی استفاده کنید که کیف چرم زنانه گزینه خوبی است.

استفاده از عینک نشان از اهمیت شما به سلامت چشمتان است و علاوه بر آن در شیک بودن استایل شما موثر خواهد بود. بهتر است از عینک‌های ساده اما باکیفیت استفاده کنید. در صورت تمایل نیز می‌توانید از بند عینک نیز استفاده نمایید.

 

اکسسوری های مینیمال زنانه

 

آرایش صورت و موها در استایل مینیمال زنانه

آرایش صورت و موها در استایل مینیمال زنانه نیز باید ساده و مرتب باشد. زیباترین آرایش شما داشتن پوست خوب است پس حفظ سلامت و شادابی پوست خود را در اولویت قرار دهید. برای آرایش صورت از لوازم آرایشی باکیفیت و جنس خوب استفاده کنید. آرایش صورت باید ساده باشد اما در عین حال زیبایی‌های صورت شما را برجسته سازد.

مدل موی شلخته و نامرتب گزینه خوبی نخواهد بود و بهتر است مدلی را انتخاب کنید که ساده و مرتب بوده و به صورت شما بیاید.

 

استایل مینیمال پسرانه و مردانه

در استایل مینیمال پسرانه و مردانه بهتر است با توجه به فصل از تی‌شرت، پیراهن مردانه، سویشرت، هودی، پافر، کاپشن و پالتو مردانه با رنگ خنثی و طرح و مدل ساده و متناسب با فرم بدنی خود انتخاب کنید. تی‌شرت نباید چسب و بدن‌نما یا خیلی بزرگ و لش باشد. پیراهن مردانه شما نیز به همین صورت. لباس‌هایی که می‌پوشید باید مرتب و اتوکشیده باشد. یقه پیراهن شما باید نه خیلی خشک بایستد نه ولو.

شلوار پارچه‌ای، کتان و جین راسته یا مام فیت بدون زاپ با قد مناسب بپوشید.

کفش شما باید راحت باشد. مدل ساده و تک رنگ را انتخاب کنید. کفش چرم مردانه بهترین انتخاب شما خواهد بود که می‌توانید با کمربند چرم و کیف پول چرم مردانه خود آن را ست کنید.

اگر به کیف نیاز دارید می‌توانید از کیف یک‌طرفه، کیف سامسونت یا کیف دستی استفاده کنید که خرید کیف چرم مردانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

استایل مینیمال پسرانه و مردانه

 

اکسسوری‌ها در استایل مینیمال مردانه

بهترین و جذاب‌ترین اکسسوری برای آقایان استفاده از ساعت مردانه است. اگر استایل رسمی دارید یا استایل غیررسمی؛ بهتر است ساعت برند با طراحی ساده بندازید. دستبند مردانه استیل نیز گزینه خوبی است. استفاده از کراوات با طرح ساده و رنگ خنثی را در استایل رسمی خود را فراموش نکنید. در زمستان نیز از شال گردن و کلاه و دستکش ترجیحا چرم استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل استایل مینیمال پرداخته شد. اگر شما نیز علاقه‌ای به تجملات و زرق و برق ندارید بهتر است به سراغ استایل مینیمال بروید و ذهن خود را بر مسائل مهمتری متمرکز کنید که هدف سبک مینیمالیست چیزی جز عدم مصرف‌گرایی و رهایی از آن و تمرکز بر مسائل مهمتر و شادی و آسودگی روح و جسم شما نیست.

مسئله مهمی که برای داشتن استایل مینیمال وجود دارد، رعایت تناسب و تعادل است. پس بهتر است به اصول آن پایبند باشید و رعایت کلیات را به جزئیات ترجیح دهید که در غیر این‌صورت زیبایی و شیک بودن استایل مینیمال را نقض کرده و استایلی نامرتب خواهید داشت.

 

استایل کلاسیک

استایل دارک

مد و فشن چیست

جدیترین مدل کیف زنانه

جدیدترین مدل کفش زنانه

۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۳:۱۵
ثبت نظر

مقالات مرتبط

با ساختن حساب کاربری در زمان خرید صرفه‌جویی کنید

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

کد وارد شده در پیامک بازیابی را اینجا وارد کنید

تومان
تخفیف شما : تومان

تومان

رنگ
سایز