نتیجه‌ای یافت نشد
استایل دارک چیست؟ | چگونه استایل دارک داشته باشیم؟

استایل دارک چیست؟ | چگونه استایل دارک داشته باشیم؟

استایل دارک چیست؟ | چگونه استایل دارک داشته باشیم؟

استایل دارک امروزه طرفداران بسیار زیادی را از بین زنان و مردان به سمت خودش جذب کرده و لازمه‌ی تکمیل کردن یک استایل دارک چیزی نیست جز استفاده از کفش چرم زنانه یا سایر پوشاک با رنگ مشکی.

این استایل می‌تواند در محیط‌های مختلف رسمی، اداری، مجلسی و... به‌خوبی خودنمایی کند. استایل تیره یا دارک امروزه جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد و فشن پیدا کرده و به ‌شکل خاصی از رنگ مشکی استفاده می‌کند و برای این‌که بتوانید پوشش خود را با آن هماهنگ کنید باید از یک‌سری ویژگی‌ها مطلع باشید که در ادامه به‌صورت مفصل درباره‌ی آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

اگر شما هم جزو یکی از طرفداران این سبک هستید و قصد دارید با رنگ مشکی هماهنگی فوق‌العاده‌ای را در تیپ و ظاهر خود ایجاد ‌کنید حتما تا انتهای این متن همراه ما باشید تا نکات مهمی درباره‌ی این استایل جذاب به شما ارائه دهیم.

 

استایل دارک چیست؟

استایل دارک درواقع به سبکی از پوشش می‌گویند که در آن غالبا از رنگ‌های تیره مانند مشکی استفاده می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ مشکی در روانشناسی رنگ به معنای قدرت و جذابیت بوده و شما می‌توانید از انواع لباس‌ها و اکسسوری‌ها به رنگ مشکی برای جذابیت بیشتر در ظاهر خود استفاده کنید.

یادتان باشد که زمانی از استایل دارک پیروی کرده‌اید که سر تا پا از آیتم‌های مشکی رنگ استفاده کرده باشید. به‌این‌ترتیب این استایل شما را از چشم هر بیننده‌ای به فردی جذاب و شیک تبدیل خواهد کرد .

 

آشنایی با انواع استایل دارک

استایل دارک دارای انواع مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

استایل آکادمیا

این استایل به دو نوع دارک و لایت تقسیم‌بندی می‌شود که در این قسمت ما می‌خواهیم درباره نوع دارک آن صحبت کنیم. استایل آکادمیا دارک در چند سال اخیر بین نوجوان‌ها بسیار ترند شده که البته در سریال‌های تینیجری می‌توان آن را به وفور مشاهده کرد.

این استایل برگرفته از آکادمی و اساتید دانشگاه بوده و به نوعی نشان‌دهنده‌ی افراد درس‌خوان است که از جمله نمادهای بارز آن می‌توان به کت چهارخونه، کوله پشتی، عینک بزرگ، دامن چین‌دار و کفش موکاسین اشاره کرد.

 

استایل آکادمی

 

استایل گرانج

استایل گرانج اولین‌بار توسط گروه موسیقی راک در آمریکا باب شد و بعدها به‌دنبال آن افراد زیادی این سبک را دنبال کرده و شروع کردند که مانند این گروه راک لباس بپوشند. برای تکمیل کردن این استایل از لباس‌های ساده‌ی طبقه کارگرها استفاده می‌شد که کمی شلخته بودن نیز در آن دخیل بود و در حقیقت این سبک بیشتر به‌خاطر اعتراض به پوشش افراطی روی کار آمد.

 

از جمله ویژگی‌ها و خصوصیات این استایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش چند لایه: یعنی هر تعداد لباسی که بخواهید می‌توانید روی هم بپوشید.

لباس سایز بزرگ: می‌توانید لباس دلخواه خود را در سایزهای بسیار بزرگ انتخاب کنید.

رنگ تیره در لباس: در این سبک و استایل هم تماما از رنگ تیره استفاده می‌شود اما شما موجاب به استفاده یکسره از رنگ مشکی نبوده و می‌توانید از رنگ‌های روشن نیز استفاده کنید.

خالکوبی: بیشتر افرادی که به این سبک لباس پوشیدن علاقه دارند خالکوبی‌های زیادی روی دست‌ها و پاهایشان می‌زنند.

اکسسوری‌های فلزی: استفاده از اکسسوری‌های فلزی لازمه‌ی به‌وجود آوردن این استایل است.

کفش: بهترین کفش برای این استایل انواع کفش چرم زنانه (کفش اسپرت، کفش مجلسی، صندل و ...) و کفش چرم مردانه (کالج مردانه، کفش مجلسی مردانه، و...) از جمله بوت و نیم بوت‌های چرمی پیشنهاد شده است اما شما می‌توانید از کفش‌های آل استار یا ونس نیز استفاده کنید که ترکیبی فوق‌العاده به‌وجود می‌آورد.

 

استایل گرانچ

 

استایل گوتیک

استایل‌هایی که تا این قسمت درباره‌ی آن‌ها صحبت کردیم یا تابع جنسیت نبوده یا غالبا مردها از آن‌ها استفاده می‌کردند، اما استایل گوتیک که در ادامه بیشتر شما را با آن آشنا می‌کنیم یک استایل کاملا دخترانه است. استایل گوتیک را با نام استایل گاتیک نیز می‌شناسند و لازمه به ‌وجود آوردن این استایل این است که از لباس‌های جذب و اکسسوری‌های براق استفاده کنید و آرایشی تیره و غلیظ داشته باشید.

 

استایل گوتیک

 

ویژگی ها و نکات مهم هنگام استفاده از رنگ مشکی در استایل دارک

قبل از این‌که این استایل را به‌عنوان استایل شخصی خود انتخاب کنید بهتر است که ابتدا کمی بیشتر با ویژگی‌های آن آشنا شده و اطلاعات بیشتری درباره استایل دارک داشته باشید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 

انتخابی راحت

داشتن این استایل کار بسیار راحتی است چرا که به‌راحتی می‌توانید از هر آیتم مشکی رنگی که در اختیار دارید استفاده کرده و استایل دارک داشته باشید.

 

استایلی همه فن حریف

اگر دقت کرده باشید رنگ مشکی تنها رنگی است که در تمامی مراسم‌های رسمی و غیررسمی استفاده می‌شود و جلوه‌ای زیبا به‌وجود می‌آورد. از طرفی امکان استفاده از سایه روشن‌های دیگر این رنگ هم در استایل دارک فراهم بوده و شما می‌توانید با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های مشکی استایل خود را تکمیل کنید.

 

ست کفش با استایل دارک

اگر قرار است که در مراسم‌های رسمی شرکت کنید و برای ست کردن کفش خود در این استایل به دنبال گزینه‌ی مطلوب هستید به سراغ کفش‌های بروژ یا لوفر بروید و اگر می‌خواهید در مراسم‌های غیررسمی شرکت کنید کفش‌های کالج بهترین گزینه‌های ممکن برای شما خواهند بود.

 

استایل دارک

 

جلوگیری از یکنواختی

همان‌طور که می‌دانید در این استایل تماما از رنگ مشکی استفاده می‌شود و به‌همین خاطر ممکن است در چشم مخاطب خسته‌کننده و یکنواخت به نظر برسید. به‌این‌ترتیب پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از یکنواختی از پارچه‌هایی با جنس‌های مختلف استفاده کنید تا چیزی از جذابیت‌ شما کم نشود.

 

لاغرتر نشان دادن

بدون شک شما هم شنیده‌اید که می‌گویند رنگ مشکی افراد را لاغرتر و جمع‌وجورتر نشان می‌دهد. بله این موضوع درست بوده و این رنگ تاثیر زیادی روی باریک‌تر نشان دادن کمر شما دارد. از طرف دیگر شما هم می‌توانید این موضوع را تشدید کرده و از طریق بستن کمربند مشکی علاوه بر پیشگیری از یکنواختی استایل خود به باریک‌تر نشان دادن کمر خود کمک کنید.

 

استفاده از طرح های گرافیکی متنوع

یک راه موثری دیگری هم وجود دارد که از طریق آن می‌توانید جلوی یکنواختی ظاهر و استایل دارک خود را گرفته و جانی تازه به آن ببخشید؛ این راه استفاده از طرح‌های گرافیکی متناسب با سن، موقعیت شغلی و اجتماعی شما است.

 

استفاده از دیگر رنگ ها برای ترکیب با رنگ مشکی

برای اینکه استایلتان را از یکنواختی خارج کنید راه دیگری نیز وجود دارد و شما می‌توانید در کنار رنگ مشکی از یک رنگ دومی هم استفاده کنید؛ برای مثال اکسسوری، کمربند چرم، کیف چرم زنانه و کیف چرم مردانه یا زیورآلات خود را به رنگ نقره‌ای یا طلایی انتخاب کنید.

 

جمع بندی

استایل دارک همان‌طور که گفتیم با رنگ مشکی معنا پیدا می‌کند که باید برای رعایت کردن آن تماما از آیتم‌های مشکی رنگ یا سایه روشن استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی مفید و سودمند در ارتباط با استایل دارک و تیره در اختیار شما قرار دهیم تا اگر به آن علاقه دارید نکات لازم را برای زیباتر و جذاب‌تر نشان دادن ظاهر خود رعایت کنید.

این نکته قابل ذکر است که بدانید از این استایل می‌توان در فصل‌های بهار، زمستان و پاییز استفاده کرد اما از آنجایی که رنگ مشکی گرما را تا حد زیادی به خودش جذب می‌کند بهتر است که در فصل تابستان از این استایل برای خود استفاده نکنید.

 

سایر مقالات مرتبط:

استایل کلاسیک

استایل مینیمال

مد و استایل

جدیترین مدل کیف زنانه

جدیدترین مدل کفش زنانه

۱۴۰۲/۱۲/۲۴ ۱۷:۲۶
ثبت نظر

مقالات مرتبط

با ساختن حساب کاربری در زمان خرید صرفه‌جویی کنید

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

کد وارد شده در پیامک بازیابی را اینجا وارد کنید

تومان
تخفیف شما : تومان

تومان

رنگ
سایز