نتیجه‌ای یافت نشد
نکات مهم برای راه رفتن با کفش پاشنه بلند

نکات مهم برای راه رفتن با کفش پاشنه بلند

داشتن استایل شیک و اندام زیبا ایده‌آل همه‌ی خانم‌ها است و این خواسته با انتخاب و استفاده از کفش پاشنه بلند مناسب است که براورده خواهد شد.

استفاده از کفش زنانه پاشنه بلند اولین انتخاب بسیاری از خانم‌ها جهت شرکت در مجالس، مهمانی و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است و با پوشیدن آن و شیک‌تر شدن استایلشان اعتماد به نفس پیدا کرده و با این‌کار از تمام لحظات لذت خواهند برد. اما گاهی پوشیدن کفش پاشنه بلند ممکن است به چالشی بزرگ برای شما تبدیل شود تا جایی‌که از پوشیدن آن پشیمان شوید.

ما در این مقاله از سایت چرم کاکتوس به بررسی و تشریح نکات مهم برای راه رفتن با کفش پاشنه بلند پرداخته‌ایم تا از پوشیدن این مدل کفش احساس رضایت و لذت داشته باشید. مطالعه این مطالب برای تمامی خانم‌ها ضروری است.

 

چگونه با کفش پاشنه بلند راه برویم

در سال‌های اخیر با توجه به آگاه‌تر شدن مردم نسبت به حفظ سلامت بدن، استفاده از کفش‌های اسپرت و راحت بسیار رواج پیدا کرده است. گاهی با دعوت به یک مراسم یا دورهمی ممکن است مجبور به پوشیدن کفش مجلسی شوند و از این بابت احساس نگرانی داشته باشند که چگونه با کفش پاشنه بلند راه برویم؟ در ادامه به نکات و روش‌هایی اشاره شده است تا شما را برای پشت سر گذاشتن این مرحله یاری خواهد کرد.

 

چگونه با کفش پاشنه بلند راه برویم

 

اصلاح نحوه قدم زدن

اولین و مهم‌ترین نکته زمانی که کفش پاشنه بلند به پا دارید، نحوه قدم برداشتن شما است. شما باید به‌گونه‌ای قدم بردارید که کلاس کار خود را حفظ کرده و در عین حال نیز از لیز خوردن و افتادن خود جلوگیری کرده و در طول مراسم احساس راحتی بیشتری داشته باشید. بهتر است از راه رفتن بر روی پنجه خودداری کنید و قدم‌های شما از پاشنه به سمت پنجه باشد.

شما در باشگاه نیستید و مسابقه دو ندارید که بخواهید بر روی پنجه راه بروید. قدم زدن روی پنجه با کفش مجلسی زنانه فشار روی این قسمت از پای شما را چندبرابر کرده و در مدت زمان کمی احساس درد به سراغ شما خواهد آمد. علاوه بر این اگر بر روی پنجه قدم بردارید یا تمام کف پا را همزمان روی زمین بگذارید شما را به‌عنوان فردی ناشی که به تازگی کفش مجلسی تهیه و استفاده کرده است خواهند دید که جنبه خوبی نخواهد داشت.

 

اگر عجله دارید کفش پاشنه بلند نپوشید.

زمانی‌که کفش پاشنه بلند پوشیده‌اید نباید عجله کنید و تند تند قدم بردارید. بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید و آهسته و با آرامش راه بروید. این مدل کفش‌ها بدترین گزینه برای تند راه رفتن هستند. دلیل آن امکان پیچ خوردن مچ پا و آسیب به مفاصل بوده و علاوه بر آن نحوه راه رفتن شما تغییر پیدا کرده و ناهموار خواهد شد.

با اعتماد به نفس راه بروید. شانه‌ها به سمت عقب، سینه جلو و پشت صاف باشد. حواستان به نحوه قدم‌هایتان باشد بدون این‌که به پاهای خود نگاه کنید.

 

اگر عجله دارید کفش پاشنه بلند نپوشید.

 

گام های کوتاه بردارید

پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث می‌شود به‌صورت ناخوداگاه قدم‌های کوچک‌ و کوتاه‌تری نسبت به زمانی‌که کفش اسپرت به پا دارید، بردارید. اما ممکن است برخی خانم‌ها با پوشیدن این مدل کفش‌ها همچنان گام‌های بلند داشته باشند که در این صورت بهتر است گام‌های خود را کوتاه‌تر کرده و مسیری که می‌خواهند بروند را با گام‌های کوتاه طی کنند.

توجه داشته باشید در هنگام راه رفتن و قدم‌های کوتاه برداشتن انعطاف بدن خود را همچنان حفظ کرده و خشک و غیرعادی راه نروید.

 

در مسیر مستقیم حرکت کنید

برای راه رفتن با کفش مجلسی یک خط راست فرضی را در نظر بگیرید و روی آن قدم بردارید تا به درب ورودی رستوران یا تالار برسید. با این‌کار استایل زیبا و پرستیژ خود را حفظ خواهید کرد. از طرفی زودتر به داخل سالن خواهید رسید. در هنگام ایستادن پاها را در کنار و موازی با هم قرار دهید و زمانی که خواستید قدم بردارید یک پا را در جلوی پای دیگر خود قرار دهید و با حرکتی صاف و یکنواخت قدم‌های خود را از پاشنه به پنجه بردارید و پیش بروید.

 

بدن خود را عقب بکشید

پوشیدن کفش‌های مجلسی دارای ارتفاع پاشنه زیاد باعث می‌شود شما ناخوداگاه برای حفظ تعادل و جلوگیری از افتادن؛ بدن خود را به سمت جلو متمایل کرده و قوز کنید که این کار جلوه خوبی نداشته و ژست بدی خواهید داشت. در این صورت بهتر است کمی بدن خود را به سمت عقب بکشید و متعادل‌تر راه بروید.

 

نکات مهم برای راه رفتن با کفش پاشنه بلند

 

در هر گام پا را به سمت عقب بکشید

هرگاه قدم برمی‌دارید قبل از برداشتن قدم بعدی پای خود را داخل کفش به سمت عقب بکشید تا فشار از روی قسمت پنجه پایتان برداشته شود. معمولا با راه رفتن پس از چند قدم پا به سمت جلوی کفش میلغزد و فشار زیادی به پنجه وارد خواهد شد. کمی خم کردن پا و عقب کشیدن آن داخل کفش مانع از وارد شدن فشار و ایجاد درد در این قسمت پا خواهد شد.

 

نکات مهم خرید و استفاده از کفش پاشنه بلند

قبل از خرید کفش‌های مجلسی زیبا و جذاب پاشنه بلند بهتر است به چند نکته مهم و کاربردی در این زمینه توجه داشته باشید تا از خرید و استفاده کفش خود پشیمان نشوید و بتوانید از لحظاتی که دارید لذت ببرید.

قبل از پرداخت هزینه کفش آن را بپوشید و چند قدم راه بروید اگر فشار زیادی در قسمت پنجه، مچ و کف پا احساس کردید بهتر است از خرید آن صرف‌نظر کنید چون هیچ چیزی ارزش به خطر انداختن سلامت شما را ندارد.

سعی کنید کفشی را خریداری کنید که قسمت کف پای شما را پر کند و این قسمت اسفنجی و نرم باشد. از خرید مدل‌های خشک و بی‌کیفیت اجتناب کنید.

اگر ارتفاع پاشنه کفشی که مدنظر دارید بسیار زیاد است و اختلاف فاصله پاشنه و پنجه بیش از 8.5 سانتی‌متر است بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که مچ‌بند دارند و می‌توانید آن را به دور پای خود فیکس کنید. با این‌کار امکان پیچ خوردن پا و صدمه به مچ پای شما به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

بهتر است خرید کفش چرم زنانه پاشنه بلند را در اولویت خرید خود قرار دهید که از دوام، کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. در صورت تمایل می‌توانید یک کیف چرم زنانه ست با کفش زنانه را تهیه کنید و استایل لاکچری داشته باشید.

 

نکات مهم خرید و استفاده از کفش پاشنه بلند

 

پس از خرید کفش بهتر است چند روز قبل از مراسم آن را در منزل یا حیاط خانه بپوشید و قدم بزنید و نحوه صحیح راه رفتن با کفش پاشنه بلند که قبل‌تر به آن اشاره شده است را امتحان کنید تا در مراسم اذیت نشوید.

اگر تابه‌حال از کفش‌های دارای پاشنه بلند و نازک استفاده نکرده‌اید بهتر است اول کفش‌های دارای پاشنه پهن‌ و کوتاه‌تر را امتحان کنید و بعد به سراغ مدل‌های بلندتر و نازک‌تر بروید.

در صورت امکان بهتر است از خواهر یا دوست خود به‌عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید و هنگام رفت و آمد از او بخواهید حواسش به شما باشد تا در صورت پیچ خوردن پایتان شما را نگه‌دارد و نیوفتید.

تا حد ممکن از بالا و پایین رفتن از پله خودداری کنید و اگر مجبور به این کار شدید هنگام بالا رفتن کف پا و پاشنه پا را همزمان روی پله قرار دهید و در پایین آمدن فقط کف پا را روی پله قرار دهید. روی پله قدم‌هایتان را تک به تک بردارید و از عجله کردن خودداری کنید.

از راه رفتن و عبور از روی یخ، لجن، گل و لای، چمن، ماسه، شن، و سطوح لغزنده تا حد امکان خودداری کنید حتی اگر سطح کوچکی را پوشانده باشد. اگر ناچار به عبور از این سطوح هستید بهتر است کفش‌های خود را دربیاورید و از همسرتان بخواهید آن‌ها را نگه دارد در غیر این‌صورت کفش پاشنه بلند را با انگشتان اشاره و وسط خود حمل کنید و از قرار دادن آن زیر بغل خودداری کنید.

بهتر است چسب زخم، بانداژ یا پد چسبی به همراه داشته باشید تا در صورت تاول زدن یا زخم شدن پا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

داخل ماشین یک جفت صندل زنانه راحت داشته باشید تا پس از خروج از مراسم بتوانید کفش مجلسی خود را با آن عوض کنید.

 

نتیجه گیری

کفش تاثیر زیادی در زیبایی استایل شما دارد از این‌رو بهتر است با توجه به مراسم و دورهمی که می‌روید کفش مناسبی انتخاب کنید که انواع مدل‌های پاشنه بلند انتخاب بسیاری از بانوان خوش سلیقه است. اما گاهی ممکن است استفاده از این مدل کفش برای شما دشوار بوده و با چالش مواجه شوید. در این مقاله از سایت چرم کاکتوس به بررسی نکات مهم برای راه رفتن با کفش پاشنه بلند پرداخته شد که بسیار کاربردی و مفید هستند.

 

سایر مقالات مرتبط:

علت ترک پاشنه پا

علت درد پاشنه پا

۱۴۰۳/۴/۱۶ ۱۵:۴۵ ۵۱۳

امتیاز دهید

ثبت نظر

مقالات مرتبط

با ساختن حساب کاربری در زمان خرید صرفه‌جویی کنید

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

کد وارد شده در پیامک بازیابی را اینجا وارد کنید

تومان
تخفیف شما : تومان

تومان

رنگ
سایز