نتیجه‌ای یافت نشد
مراقبت از کفش‌ چرمی

مراقبت از کفش‌ چرمی

مراقبت از کفش‌ چرم زنانه و کفش چرم مردانه می‌تواند کار سختی به نظر برسد، اما چرم در واقع زمانی فوق‌العاده بادوام است که فقط کمی توجه به آن شود. مراقبت مناسب از کفش‌ چرم طبیعی (چه کفش چرم مجلسی زنانه، چه بوت زنانه، صندل چرم زنانه، کفش چرم اسپرت زنانه و....) واقعاً به دو مفهوم اصلی خلاصه می‌شود: تمیز نگه داشتن آنها و خشک نگه داشتن آنها. تنها چند مرحله ساده باعث افزایش طول عمر کفش شما می شود.

 

1-آنها را بعد از هر پوشیدن تمیز کنید

یک برس کفش یا پارچه میکروفایبر را در دسترس داشته باشید و بعد از هر بار پوشیدن کفش خود را سریع تمیز کنید. این کار باعث می‌شود تا با گذشت زمان هرگونه کثیفی روی چرم باعث آسیب نشود .

 

2-کفش چرم را با یک قالب کفش در آنها، محافظت کنید.

قالب کفش شاید مهم‌ترین بخش مراقبت از کفش باشد و معمولاً نادیده گرفته‌ترین مرحله است. چرم متخلخل است، بنابراین رطوبت و بو را جذب می کند و در نهایت باعث تجزیه آن می شود. قالب کفش این رطوبت و بو را جذب می کند و در عین حال شکل مناسب کفش را حفظ می کند تا از چروک شدن آن جلوگیری کند. تنها با همین مرحله می توانید عمر کفش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

 

3-از آب و هوای نامناسب اجتناب کنید.

در صورت امکان، از پوشیدن کفش های چرمی در مواقع بارانی خودداری کنید و سعی کنید در زمستان از پیاده روهای پوشیده از نمک و برف عبور نکنید. آب می‌تواند حتی کفش‌های چرمی ضدآب را لکه‌دار کند و زیره‌های چرمی در هنگام خیس شدن در برابر سطوح ساینده مانند بتن آسیب‌پذیرتر می‌شوند. اگر می‌دانید که مجبور خواهید بود آن‌ها را در باران یا برف بپوشید، یک جفت رو کفشی بپوشید تا از اطراف آن‌ها محافظت کنید.

اگر اتفاقاً کفش‌هایتان خیس می‌شوند، از خشک کردن آن‌ها در نزدیکی رادیاتور یا پنجره اجتناب کنید. گرما و نور خورشید می توانند ترک بخورند و به چرم آسیب برسانند. فقط اجازه دهید آنها به تنهایی (با یک قالب کفش) برای چند روز هوا خارج شوند.

 

مراقبت از کفش‌ چرمی

 

4-بعد از هر 6 ماه پوشیدن آنها را پولیش کنید.

همانطور که نمی خواهید چرمتان خیلی خیس شود، نمی خواهید خشک شود زیرا ممکن است ترک بخورد. ما میدانیم. بی ثبات است خوشبختانه، یک راه آسان برای حفظ تعادل سالم وجود دارد: هر 6 بار یا بیشتر از آن، از جلادهنده کفش استفاده کنید. پولیش کفش به مرطوب شدن چرم کمک می کند و در عین حال یک لایه محافظ برای دفع گرد و غبار و آب اضافه می کند.

همچنین رنگ را بازیابی می کند و لک ها و لکه ها را پنهان می کند. فقط باید بین موم یا پولیش کرم (یا هر دو) تصمیم بگیرید. موم یک کرم مرطوب کننده است و یک پوشش طبیعی ایجاد می کند. پولیش موم محافظت کمی بهتر و سطح درخشندگی بالاتری ارائه می دهد، اما می تواند بیشتر خشک شود. ما پیشنهاد می کنیم با کرم شروع کنید و با موم به پایان برسانید، اما بسته به رنگی که می خواهید، انتخاب با شماست.

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر، پولیش را روی کفش های تمیز با حرکات دایره ای بمالید. اگر می‌خواهید مسیر بیشتری را طی کنید، می‌توانید از برس موی خوک برای عمیق‌تر کردن آن استفاده کنید. کار را با یک دستکش و/یا برس پولیش به پایان برسانید تا کفش را صاف کرده و درخشش را بازگردانید.

 

5-وقتی از کفش استفاده نمی کنید کفش ها را در کیسه به دور از گرد و غبار نگهداری کنید 

گرد و غبار می تواند به مرور زمان وارد کفش های چرمی شود و در نتیجه باعث لکه و تخریب شود. اگر کفش‌هایتان را به‌طور منظم نمی‌پوشید، آن‌ها را در یک کیسه پارچه‌ای نگه دارید تا از آن‌ها محافظت کنید و در عین حال به آن‌ها اجازه تنفس بدهید.

مطمئناً مراحل دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای افزایش عمر کفش چرم زنانه و مردانه خود انجام دهید، مانند استفاده از واکس چرمی یا بردن آنها نزد کفاش برای ترمیم و احیا، اما این شش مرحله ساده اکثر کارهای سنگین را انجام می دهد. اگر از کفش هایتان به درستی مراقبت کنید، تعجب خواهید کرد که چقدر بیشتر از کفش هایتان دوام می آورند.

شما عزیزان می توانید بهترین کفش چرم زنانه و مردانه، کفش چرم اسپرت مردانه، کالج چرم مردانه و کفش چرم مردانه بدون بند را در این قسمت از سایت چرم کاکتوس مشاهده نمایید.

رنگ چرم

۱۴۰۰/۸/۲۳ ۱۴:۴۷
ثبت نظر

مقالات مرتبط

با ساختن حساب کاربری در زمان خرید صرفه‌جویی کنید

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

کد وارد شده در پیامک بازیابی را اینجا وارد کنید

تومان
تخفیف شما : تومان

تومان

رنگ
سایز