نتیجه‌ای یافت نشد
استایل لش چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

استایل لش چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

حتما تا به‌ حال استایل لش یا تیپ لش به گوشتان خورده است که استایلی نوظهور در دنیای مد و فشن محسوب می‌شود و در کنار اکسسوری و کفش چرم زنانه و مردانه فوق‌العاده می‌شود.

این استایل از سمت نوجوانان و جوانان با استقبال چشمگیری مواجه شده و هر کسی که این سبک پوشش را انتخاب می‌کند باید لباس‌های گشاد و بلند بپوشد. یعنی اکثر آیتم‌هایی که برای پوشش این سبک استفاده می‌شوند اورسایز یا بزرگ‌تر از سایز اصلی بدن هستند.

به‌این‌ترتیب اگر در خیابان با دخترها و پسرهایی مواجه شدید که هودی‌های خیلی گشاد و بلند، تیشرت‌های گشاد یا مانتوهای جلوباز آزاد و... را در کنار کمربند چرم به تن دارند فکر نکنید که توانایی انتخاب سایز درست متناسب با سایز خود را ندارند، در اصل این دسته از افراد استایل لشی را برای خود انتخاب کرده‌اند که لازمه‌ی رعایت کردن آن هم پوشیدن لباس‌های گشاد است.

 

استایل لش چیست و چگونه ست می شود؟

امروزه جوانان و نوجوانانی زیادی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها به یک سبک خاص علاقه‌مند هستند و از آن پیروی می‌کنند که در میان آن‌ها عده‌ای هم وجود دارند که با پوشیدن لباس‌های چند سایز بزرگ‌تر گرایش خود را به استایل لش نشان می‌دهند. اگر فکر می‌کنید که این استایل همان کژوال یا بگی است باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید چرا که این‌ها تفاوت‌‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند و استایل لش خود به صورت جداگانه به عنوان یک سبک پرطرفدار شناخته می‌شود.

بسیاری از دختران و پسران جوانی وجود دارند که علاقه‌‌ی خاصی به استایل کژوال نداشته و به همین خاطر استایل لش را انتخاب می‌کنند لازم به ذکر است که بدانید استفاده از لباس‌های گشاد از زمان‌های خیلی دور هم وجود داشته اما نامی برای آن انتخاب نشده بود. اما از آن زمان تا به حال بر اساس سلایق و خلاقیت‌های افراد مختلف شاهد تغییرات زیادی در این سبک لباس پوشیدن بوده‌ایم و اکنون به استایل لش رسیده‌ایم که می‌توان آن را با کفش، کمربند یا کیف چرم مردانه کامل کرد.

 

 

آشنایی با تاریخچه استایل لش

همان‌طور که گفتیم تمامی کسانی که از سبک لش پیروی می‌کنند باید لباس‌های گشاد و بلند که در اصل 2 الی 3 سایز از سایز اصلی آن‌ها بزرگ‌تر است استفاده کنند که این موضوع یکی از مشخصه‌های اصلی استایل لش به‌ حساب می‌آید.

اما شاید برایتان سوال باشد که این استایل برای اولین‌بار توسط چه کسانی باب شد و ترویج پیدا کرد. برای اولین‌بار خوانندگان رپ و هیپ هاپ‌های آمریکایی به این سبک لباس می‌پوشیدند که با گذشت زمان و بیشتر دیده شدن آن‌ها بقیه‌ی افراد و طرفداران آن‌ها نیز به این سبک لباس علاقه‌مند شدند و این سبک کم‌کم به تمامی کشورها نفوذ کرد.

جوانان و به‌خصوص نوجوانان به سبک گنگ و لش بسیار علاقه‌مند هستند چرا که فکر می‌کنند آن‌ها را فوق‌العاده خفن و جذاب‌تر نشان می‌دهد. سبک لش از دهه 70 تا به‌حال رونق بسیار زیادی در بازار پوشاک و مد پیدا کرده است. با وجود این‌که در دهه 80 گرایش مردم مجدد به سمت لباس‌های تنگ و بدن‌ نما سوق پیدا کرد اما این گرایش عمر زیادی نداشت و مجددا استفاده از لباس‌های لش و گشاد ترند شده و بسیاری از افراد نیز مشتاقانه از آن استقبال کردند.

 

ویژگی های استایل لش

از جمله بارزترین و مشخص‌ترین ویژگی استایل لش می‌توان به ساختارشکن بودن آن اشاره کرد چرا که در اکثر استایل‌ها و سبک‌ها اندازه بودن و انتخاب سایز درست لباس مهم و ضروری است در حالی که این موضوع در رابطه با استایل لش هیچ اهمیتی ندارد.

اگر به نوشته‌ها و المان‌های روی لباس‌های لش توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که این استایل غالبا اعتراض‌آمیز بوده و گاها برخلاف قوانین القا شده بر جامعه است به‌ همین دلیل بیشتر کسانی که طرف‌دار این سبک هستند شخصیتی درونگرا و قانون‌شکن دارند.

از آن‌جایی که این سبک تابع ساختارشکنی و سنت‌شکنی است بنابراین بسیار شایسته است که نام لش را برای آن در نظر بگیریم.

 

 

ویژگی های استایل بگی

استایل‌های بگی شباهت بسیار زیادی به سبک هیپ هاپ دارند دلیل این موضوع این است که افرادی باعث شهرت و ترویج آن شدند به نحوی با سبک هیپ هاپ ارتباط داشتند. لباس‌های فری سایزی که 1 الی 2 سایز از سایز اصلی شما بزرگ‌تر هستند و آزاد در تن شما خودنمایی می‌کنند برای این استایل بهترین گزینه‌ها هستند.

برای انتخاب لباس‌هایی با سبک بگی دست شما باز است یعنی می‌توانید هودی، کفش‌های بسکتبالی، کفش چرم مردانه یا زنانه، اکسسوری بزرگ با اشکال خاص و یا از تی‌شرت‌‌های راحت و آزاد در طرح‌های مختلف یا کاملا ساده استفاده کنید و هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب نداشته و تنها باید به آزاد و رها بود آن‌ها توجه کنید.

این استایل ظاهر شلخته‌ای نداشته و به همین دلیل می‌توانید آن را در محیط‌های مختلف مانند دورهمی‌های دوستانه، مهمانی‌های خانوادگی و... استفاده کنید و ظاهری جذاب برای خودتان رقم بزنید.

از دیگر ویژگی‌های استایل بگی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که امکان ترکیب لباس‌های آزاد و فیت هم برای شما فراهم است یعنی می‌توانید پیراهن آزاد و گشاد با شلواز جذب یا شلوار بگ و گشاد با بلوز جذب بپوشید.

 

تفاوت های استایل بگی و لش

نکته‌ای که در رابطه با استایل بگی باید به آن توجه داشته باشید این است که اصلا استایلی به نام بگی وجود ندارد و صرفا به خاطر پوشش‌های مختلفی که با شلوار بگی ست می‌شوند، این نام در بین جوانان و نوجوانان روی زبان افتاده است.

در استایل بگ علاوه بر شلوار بگی از جزئیات دیگری مانند اکسسوری، لباس‌های آزاد و بلند، کلا، شال، کفش‌های بسکتبالی و... استفاده می‌شود که هریک از آن‌ها می‌توانند روی ظاهر و استایل فرد تاثیرگزار باشند و درواقع به اصلی‌ترین تفاوت استایل بگی و لش اشاره دارد.

اگر بخواهیم روشن‌تر و واضح‌تر به تفاوت این دو استایل اشاره کنیم باید بگوییم که استایل بگی نظم بیشتری نسبت به استایل لشی دارد و ظاهر آن از شلختگی کمتری برخوردار است و از آن‌جایی که سبک بگی مثل لشی اعتراض‌آمیز نیست، بنابراین تعداد طرفداران آن بسیار بیشتر از استایل لشی است.

 

 

نکاتی درباره داشتن یک استایل لش

استایل خیابانی یا همان استایل لش در بین جوانان بسیار رایج است، اما برای این‌که بتوانید با این سبک یک استایل جذاب را رقم بزنید باید یکسری نکات را رعایت کنید که در ادامه آن‌ها را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم:

برای این‌که در تابستان یک استایل لش مینیمال برای خودتان به‌وجود آورید می‌توانید از شلوارهای اسلش دخترانه و پسرانه که روی آن جیب‌های زیادی قرار گرفته را به همراه یک تی شرت لانگ گشاد استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند تا از پیراهن‌های گشاد مردانه استفاده کنند چرا که این پیراهن‌ها آزاد و رها هستند و خانوم‌ها در آن احساس راحتی زیاد دارند؛ به همین خاطر طراحان مد پیراهن‌هایی را به عنوان شکت وارد بازار کردند که درست مانند پیراهن‌های مردانه راه‌راه یا چهارخانه هستند و سایزی بزرگ و گشاد دارند اما با این حال نمی‌توان آن را جزو استایل لش محسوب کرد چرا که ظاهری عجیب و با ویژگی‌های خاص تی‌شرت‌های لش را ندارد.

اگر برای به وجود آوردن استایل لش به دنبال شلوار مناسب هستید می‌توانید شلوارهای جین زاپ‌دار یا پاره دخترانه و پسرانه را خریداری کنید که با انواع لباس‌ها قابلیت ست‌پذیری بالایی داشته و بسیار پرکاربرد هستند،. اما اگر جزو افرادی هستید که به استایل لش علاقه ندارید می‌توانید شلوارهای اسکینی یا راسته را انتخاب کنید.

از دیگر آیتم‌هایی که به شما کمک می‌کند تا استایل لش داشته باشید می‌توان به دورس‌های گشاد و سایز بزرگ اشاره که ظاهری جذاب به شما می‌بخشند و برای افرادی که می‌خواهند قد بلندتر نشان داده شوند انتخاب ایده‌آلی است. شما همچنین می‌توانید این دورس‌ها را با کمربند چرم مردانه یا زنانه، کفش چرم زنانه یا مردانه، اکسسوری و... ست کنید.

برای این‌که بتوانید استایل لش را بهتر به نمایش بگذارید باید از هودی‌های گشاد طرح‌دار استفاده کنید؛ لازمه‌ی انتخاب هودی در استایل لش این است که حتما گشاد و آزاد باشد اما این‌که آن را کوتاه یا بلند می‌خواهید به سلیقه و قد شما بستگی دارد. هودی بلند شما را بلندتر و هودی کوتاه شما را کوتاه قدتر نشان می‌دهد.

زمانی‌که می‌خواهید یک استایل لش بی‌نقص داشته باشید استفاده از اکسسوری مناسب را فراموش نکنید؛ از جمله اکسسوری‌های مناسب برای این استایل می‌توان به گردنبند طلا، کفش اسنیکرز، زنجیر، انگشترهای خاص، ساعت یا دستبندهای عجیب‌وغریب اشاره کرد.

 

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با استایل لشی و بگی آشنا کنیم و بگوییم که چرا اکثر افراد این دو استایل را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. استایل لش همان‌طور که گفتیم یک تیپ قدیمی است که توسط خوانندگان رپ آمریکایی ترند شد و امروزه این استایل طرف‌داران سرسخت زیادی در بین جوانان و نوجوانان و برخی بزرگسالان نیز در بسیاری از کشورها دارد.

اما یادتان باشد که این استایل غیررسمی، اعتراض‌آمیز، سنت‌شکن و ساختارشکن است و اغلب با پوشش‌هایی طرح‌دار و جملاتی اعتراضی در اجتماع روی تن افراد خودنمایی می‌کند. این استایل هم درست مانند استایل بگی در دنیای مد به رسمیت شناخته نمی‌شود و تنها به دلیل لش بودن و آزاد بودن لباس‌های آن بین جوانان به این نام شهرت پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که اغلب افرادی که شخصیت درونگرا دارند یا از افسردگی رنج می‌برند و نمی‌توانند خواسته‌های خود را به آسانی بیان کنند به این سبک علاقه داشته و به سراغ استایل لشی می‌روند و در اخر جای دارد که بگوییم این استایل برای مجالس و مهمانی‌های رسمی اصلا گزینه‌ی مناسب و ایده‌آلی نیست و نباید در این موقعیت‌ها این سبک را انتخاب کنید پس بهتر است به سراغ لباس‌های دیگر خود بروید.

 

استایل دارک

استایل مینیمال

جدیترین مدل کیف زنانه

جدیدترین مدل کفش زنانه

مد و فشن

۱۴۰۳/۱/۲ ۱۶:۱۴
ثبت نظر

مقالات مرتبط

با ساختن حساب کاربری در زمان خرید صرفه‌جویی کنید

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

کد وارد شده در پیامک بازیابی را اینجا وارد کنید

تومان
تخفیف شما : تومان

تومان

رنگ
سایز