نتیجه‌ای یافت نشد
لایف استایل چیست؟ انواع سبک زندگی

لایف استایل چیست؟ انواع سبک زندگی

لایف استایل در واقع همان سبک زندگی است. لایف استایل در لغت به‌معنای شیوه زندگی افراد یک جامعه است. همان‌‎طور که می‌دانید لایف استایل علایق، نیازها، رفتارها و شیوه زندگی افراد در یک فرهنگ است و آلفرد آدلر روان شناس اتریشی برای اولین بار از این کلمه استفاده کرد.

سبک زندگی شما نتیجه انتخاب‌ها و اعتقادات شما در زمینه‌ها و ابعاد زندگی از جمله نوع پوشش و استفاده از پوشاک مختلف مانند کفش چرم زنانه و کیف چرم زنانه یا سایر انواع آن است و نتیجه خوب و بد آن نیز به شما مربوط است. سبک زندگی شما تاثیر بسیاری در پیشرفت یا پسرفت زندگی شما دارد پس این‌که لایف استایل شما چگونه باشد بسیار پراهمیت است. عوامل مختلفی در انتخاب لایف استایل مخصوص شما موثر هستند مانند جغرافیا، محیط خانواده، اعتقادات، اهداف و... .

تا به حال به سبک زندگی افراد موفق و قدرتمند توجه کرده‌اید؟ چه چیزی باعث تفاوت آن با دیگر افراد جامعه شده است؟ چه لایف استایلی را برای خود انتخاب کرده‌اند؟

خوب است بدانید افراد موفق قبل از اینکه به موفقیت برسند پیرو یک الگوی رفتاری خاص بودند که با انجام دادن آن کارها به‌صورت مستمر توانسته‌اند به موفقیت برسند و لایف استایل مخصوص خود را خلق کنند. برای داشتن یک لایف استایل مناسب باید برخی از کارها را به صورت روتین وارد زندگی خود کنید و از انجام برخی کارها نیز خودداری کنید.

 

لایف استایل

 

انواع لایف استایل

همانطور که میدانید لایف استایل انواع مختلفی دارد و می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد. در واقع لایف استایل هر گروه از مردم را می‌توان از گروه دیگر جدا کرد. انواع لایف استایل به صورت زیر هستند:

  1. سبک زندگی فعال: از انواع لایف استایل می‌توان به لایف استایل فعال اشاره کرد. لایف استایل فعال بیشتر مناسب افراد برون‌گرا است و اغلب این دسته از مردم این نوع لایف استایل را برای خود انتخاب می‌کنند. در این سبک از زندگی افراد روحیه شاداب و پرانرژی دارند. برای مثال علاقه زیادی به انجام ورزش روزانه دارند. این افراد از روابط اجتماعی بالایی برخوردار هستند و احساس بسیار خوبی نسبت به زندگی خود دارند. این افراد از انرژی روزانه خود به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند.

 

لایف استایل اکتیو

 

2. سبک زندگی سالم: نوع دیگر لایف استایل، لایف استایل سالم است. این نوع لایف استایل در واقع بر پایه سبک زندگی سالم است. لایف استایل فعال با لایف استایل سالم بسیار متفاوت است. در لایف استایل سالم فرد تمایل بسیاری به استفاده از غذاهای مقوی و سالم دارد و از خوردن فست فود و غذاهای ناسالم بسیار خودداری می‌کند. این افراد به سلامت جسم و روح خود بسیار اهمیت می دهند و رژیم‌های مناسب را برای خود در نظر می‌گیرند. در واقع شما زمانی که سبک زندگی سالم را انتخاب می‌کنید بعد از مدتی متوجه خواهید شد که در واقع سبک زندگی فعال را نیز انتخاب کرده‌اید. ورزش و تغذیه همیشه به‌دنبال یکدیگر هستند.

3. سبک زندگی انفرادی: از انواع دیگر سبک زندگی سبک زندگی انفرادی است. افرادی که این سبک زندگی را دنبال می‌کنند از تنهایی لذت میبرند و کاملا مستقل هستند. این افراد مایلند تمام فعالیت‌های خود را به تنهایی انجام دهند. به تنهایی سفر می‌روند، برای خرید لباس‌های مختلف خود از جمله پوشاک چرم و انواع اکسسوری تنهایی به بازار می‌روند، به تنهایی غذا می‌خورند و به تنهایی کار می‌کنند. باید بدانید که این افراد منزوی نیستند و نباید با افراد منزوی یکی شوند. این افراد با عده کمی از مردم ارتباط برقرار می‌کنند و در این افراد احساس مسئولیت بسیار بیشتر است. در این سبک از زندگی فرد به راحتی می‌تواند تمام کار های خود ر انجام دهد و مورد قضاوت کسی قرار نگیرد.

4. سبک زندگی دیجیتال: در سال‌های اخیر این سبک از زندگی بسیار موردپسند افراد قرار گرفته است و متاسفانه نیمی از مردم بیشتر ساعات خود را در طول روز در فضای مجازی سپری می‌کنند. سبک زندگی دیجیتال هر روزه افراد بیشتری را جذب خود می‌کند و توانسته است محبوبیت بسیاری در بین مردم به دست آورد. لایف استایل دیجیتال از جهاتی برای انسان مفید است و از جهات دیگر می‌تواند زیان‌آور باشد. لایف استایل دیجیتال باعث آشنایی شما با افراد بیشتر، ایده گرفتن و کسب اطلاعات می‌شود اما در عین حال ممکن است شما را از زندگی خود دور کند.

مطالعه استایل های روز

استایل کلاسیک - استایل مینیمال - استایل دارک - استایل لش

 

خلق سبک زندگی درست

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که احساس می‌کنید تاکنون سبک زندگی درستی نداشته‌اید و به دنبال راهی برای داشتن لایف استایل مناسب خود هستید. شما با ایجاد کمی تغییرات می‌توانید به لایف استایل موردعلاقه خود برسید. تغییر شاید در ابتدا بسیار سخت و مضطرب کننده باشد اما در نهایت نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت به‌طور مثال از کارهای زیر می‌توانید شروع کنید:

1. استراحت و خواب مناسبی داشته باشید.

2. رژیم غذایی مناسبی برای خود در نظر بگیرید.

3. به سلامت جسم و روحتان اهمیت بدهید که این می‌تواند شامل متریال باکیفیت مانند چرم در پوشاکی که می‌پوشید باشد.

4. به دایره افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید اهمیت دهید.

5. هر روزی تایمی را برای ورزش روزانه کنار بگذارید.

6.مدیتیشن را از لایف استایل خود حذف نکنید.

 

 

چه فعالیت هایی برای ساخت زندگی ایده آل لازم است؟

برای داشتن لایف استایل ایده‌آل باید شروع به انجام فعالیت‌های به‌خصوصی کنید. فعالیت‌های زیر برای داشتن سبک زندگی ایده آل مناسب هستند:

ابتدا باید سبک زندگی ایده آل خود را پیدا کنید. این‌که بدانید به چه چیزهایی علاقه دارید؟ از انجام دادن چه فعالیت‌هایی خوشحال می‌شوید؟ اهداف‌تان در زندگی چیست؟

باید موارد غیرضروری را از زندگیتان حذف کنید و از افرادی که به شما انرژی منفی می‌دهند نیز دوری کنید.

خود را به فعالیت‌های مثبت عادت دهید برای مثال با خود بگویید در هر صورت روزانه یک ساعت ورزش می‌کنم.

سفر کنید و کارهای سالم انجام دهید تا روحیه‌تان شاداب شود.

کیفیت را جایگزین کمیت کنید. با این کار از اضافه کردن هر چیز بی‌ارزش یا کم ارزش به زندگیتان جلوگیری خواهید کرد و هزینه کمتری پرداخت خواهد شد.

مثلا با خرید کفش چرم مردانه ست با کیف چرم مردانه و کمربند چرم با یکبار پرداخت هزینه بیشتر مدت زمان زیادی از آن‌ها استفاده خواهید کرد و از پوشیدن این وسایل لذت خواهید برد.

 

نتیجه گیری

خوب است بدانید لایف استایل یک انسان نشان‌دهنده شخصیت و باورهای اوست. در واقع سبک زندگی فرد ارزش‌ها و اولویت‌های فرد را مشخص می‌کند. شما باید با توجه به علاقه‌مندی‌هایتان بهترین سبک زندگی را برای خود انتخاب کنید. جالب است بدانید در میان تمامی لایف استایل‌ها لایف استایل سالم و فعال طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است. در این مقاله درباره انواع لایف استایل‌ها و سبک زندگی اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم که می‌تواند در افزایش اطلاعات عمومیتان مفید واقع شوند.

 

جدیدترین محصولات چرم کاکتوس

صندل

کفش مجلسی

۱۴۰۳/۲/۹ ۲۲:۱ ۲۵۹

امتیاز دهید

ثبت نظر

مقالات مرتبط

با ساختن حساب کاربری در زمان خرید صرفه‌جویی کنید

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

کد وارد شده در پیامک بازیابی را اینجا وارد کنید

تومان
تخفیف شما : تومان

تومان

رنگ
سایز